Vet du hur man gör? Visa mig!

Kan du lista ut hur du lagar din trasiga gräsklippare själv? Eller kan du förbättra kundupplevelsen för dina egna kunder genom att hjälpa dem att använda dina produkter på bästa sätt? Svaret är YouTube och innehåll som användarna skapar själva. Häng med på historiens största knytkalas – och ta med dig något att dela!

Read more

Vad du bör fokusera på när du väljer nyckelord – och 3 verktyg att använda

Vi vill alla ha så bra kunskap och förståelse som möjligt om vår publik innan vi skriver för online. En viktig del i det arbetet är att sätta sig in i vilka ord våra personas använder och hur de uttrycker sig. Tyvärr kan det vara komplicerat att välja nyckelord när sökmotorerna ständigt ändrar sina rekommendationer. Här får du en sammanfattning av de senaste trenderna och de bästa verktygen just nu.

Read more

Så här gör du om ditt befintliga innehåll till bloggposter

Har du också svårt att komma på bra idéer till nya bloggposter? Eller saknas tid och resurser för att skapa nytt innehåll? Det behöver faktiskt inte vara så komplicerat. Här får du några tips på hur du kan hitta och återanvända befintligt innehåll för bloggposter.

Read more

En användarmanual kan vara idealiskt innehåll för inbound

Man har ju sett det förut… Kampanjen ska rullas ut. Annonserna sitter uppnålade överallt och de nya broschyrerna luktar fortfarande trycksvärta. Kreatörerna och fotograferna har slagit knut på sig själva för att få till en riktigt emotionell approach, så den här nya mojängen kommer man att vilja köpa med hjärtat! Men det finns faktiskt människor som inte tänker med hjärtat.

Read more

Vilket företag behandlar dig precis som du vill bli behandlad?

Ibland ställer jag frågor här. Rubriken på den här posten är en enkel fråga, men ändå är den så svår att svara på. Vissa säger Spotify, andra säger Amazon. Några säger Über. Och några säger den lokala modebutiken, kvarterskrogen eller frisören. Men de allra flesta kan inte svara alls.  

Read more