10 skäl att börja med inbound marketing

Har du planerat att börja med inbound marketing? Om inte, får du här tio goda skäl att faktiskt börja.

Read more

Sluta att presentera dig och ditt företag!

Tro det eller ej, men det finns fortfarande många företag som börjar ett möte med att presentera sig själva med en företagspresentation! Har du nån aning om hur många gånger du som mottagare har varit med på en sån här typisk presentation? Och förstår du att vissa kunder inte ens skulle släppa in dig på möte om de inte redan visste vem du var?

Read more

Hur du får med dig hela organisationen på inbound-tåget

För ett tag sedan hade vi förmånen att träffa och få höra vad Marcus Sheridan har att säga. Marcus är grundaren och vd för The Sales Lion, och han är också hängiven inbound-förespråkare. Hans presentation handlade om hur man får med alla inblandade på inbound-tåget. Den här bloggposten bygger på både Marcus och mina egna tankar kring ämnet.

Read more

Därför misslyckas företag med inbound

Varför misslyckas vissa företag med inbound? Vilka är de vanligaste fallgroparna, och vad skall man vara på det klara med innan man startar sin inbound-resa?

Read more

Vad är Net Promoter Score (NPS)?

Net Promoter Score (NPS) är ett etablerat sätt att mäta lojaliteten för ett varumärke, produkter eller service. NPS används inom relationsmarknadsföring och är enkelt att räkna fram. I den här bloggposten får du en snabb inblick i hur det fungerar.

Read more