Vilka utmaningar har företag som producerar kunskapsinnehåll?

Man kan bara få olika resultat genom att förstå utmaningarna och sedan ändra det man gör.

Read more

Så lyckas du med löpande produktion av kvalitativt innehåll

Som innehållsproducent får jag ofta frågor om hur man ska tänka kring kvalitet och kvantitet när det kommer till innehåll. Kan man verkligen producera högkvalitativt innehåll varje vecka? Självklart, men det kräver en noggrann planering och en tydlig arbetsprocess.

Read more

Öppenhet, förtroende och inbound

Innan jag började som AD på Zooma gick jag på Hyper Island i Stockholm. Det är en skola som fokuserar mycket på gruppdynamik. En av de första sakerna vi fick lära oss var öppenhet- och förtroendespiralen. Det är ett enkelt men effektivt verktyg som kan användas i många sammanhang.

Read more

Hur kan jag återanvända vårt marknads- och säljmaterial?

Jag får ofta frågan från mina kunder: "Hur kan jag återanvända vårt marknads- och säljmaterial?", så jag bestämde mig för att skriva en kort artikel om det. Det kan ibland vara bättre att satsa på återanvändning i stället för att producera nytt material. Du kan nå en ny publik eller få en bättre effekt genom att återanvända det du redan har.

Read more

Därför ska du börja med inbound

Vi har pratat mycket om inbound genom åren. Förhoppningsvis är du själv, liksom så många andra, övertygad om fördelarna med inbound. Men du kanske behöver övertyga olika beslutsfattare i din organisation om varför man bör tänka och prioritera inbound? Därför har jag sammanfattat några av de viktigaste anledningarna till att komma igång. Varsågod!

Read more

Hur man får konkreta resultat från mässor

"Hur ska jag tänka när jag vill ställa ut på en mässa?" Jag får denna fråga ganska ofta från våra vänner. Nedan hittar du några råd om hur du kan tänka och agera för att få konkreta resultat när du ställer ut på en mässa.

Read more

Att skapa digitalt innehåll

För några dagar sedan frågade en av våra kunder mig hur jag tacklar att skapa digitalt innehåll. Nedan försöker jag sammanfatta diskussionen vi hade kring innehållsskapande.

Read more

Tips för att skapa personas

Hur skapar man personas? I den här artikeln delar jag med mig om hur du kan ta fram personas baserat på intervjuer och befintlig onlinedata. 

Read more

Vad vet Amazon?

Inget varumärke eller företag känner mig bättre än Amazon. Av alla varumärken och företag som jag någonsin varit kund hos är ingen annan ens nära att känna mig på samma sätt som Amazon. Så vad är det de vet?

Read more

LinkedIn: Är du aktiv eller är du bara närvarande?

Många tror fortfarande att LinkedIn bara är en CV-databas. Vissa företag har till och med överlämnat sin företagssida på LinkedIn till att drivas av HR-avdelningen. Det är ett misstag. Enligt min mening finns det några huvudsakliga affärsskäl för att använda LinkedIn, och dessa har inte så mycket med HR att göra.

Read more

Varför är vi inte topp 3 på Google?

Jag förvånas över hur många som fortfarande ställer denna fråga. Dessutom är det anmärkningsvärt hur människor fortfarande blir överraskade när de får veta att Google personifierar sina sökresultat även när de är utloggade eller i privat surfningsläge.

Read more

Är data som genereras via online av intresse för management?

Få skulle argumentera emot att beslutsfattande alltid bör grundas på fakta, kunskap och strukturerad data. Jag tror att ditt företags management måste börja prioritera att använda data som genereras via online i sitt beslutsfattande.

Read more

Vad är Net Promoter Score (NPS) - och hur använder man det?

NPS är en förkortning av Net Promoter Score. Det är ett etablerat mått för bedömning av lojalitet för ett företag, varumärke, produkter eller tjänster. NPS är lätt att beräkna och i den här artikeln får du en snabb inblick i hur det fungerar.

Read more

Vad är skillnaden mellan en blogg, vlog och slog?

Blogg, vlog, slog—Vad betyder alla dessa termer och förkortningar? Marknadsförare konfronteras snabbt med förvirrande förkortningar, akronymer och jargong vars betydelse inte alltid är uppenbar. Så jag bestämde mig för att kort förklara dessa tre förkortningar. 

Read more

Därför går man på seminarier om digitalisering!

Under de senaste åren har jag haft äran att vara talare och moderator på många konferenser och seminarier, både i Sverige och internationellt. De här seminarierna fokuserar ofta på frågor som digitalisering och online. Bortsett från att de har liknande teman har jag upptäckt två andra likheter som jag tycker är intressanta.

Read more