Har du planerat att börja med inbound marketing? Om inte, får du här tio goda skäl att faktiskt börja.

Många av våra kunder frågar efter en kort sammanfattning av nyttorna med inbound marketing. Här kommer därför en liten sammanställning.

Tio goda skäl att börja med inbound marketing:

1.Auktoritet

Relevant och färskt innehåll bidrar till att dina målgrupper betraktar dig som en förtroendeingivande expert man gärna vill göra affärer med.

2. Nya behov

Med inspirerande innehåll kan du väcka nya behov hos din målgrupp.

3. Lägre kostnader

Inbound leads kostar mindre och ger bättre resultat än att ringa cold calls.

4. Konvertera prospects

Inbound gör det enklare att identifiera och lära känna leads. Ju mer du vet om dem, ju lättare kan du skapa rätt erbjudanden.

5. Innehåll skapar ambassadörer

Innehåll med värde får dina kunder att promota ditt varumärke och dina produkter.

6. Global potential

Med inbound marketing kan du rikta och optimera din kommunikation för en global publik.

7. Rapporter som förbättrar

Använd analysverktyg för att mäta din ROI och för att se hur du ska anpassa och optimera din kommunikation.

Zooma-analysera-optimera.jpg

8. Effektivare säljkår

Med djup kunskap om leads kan säljarna sälja mer och bättre.

9. Innehåll driver trafik

Bloggar och sociala medier gör dig lättare att hitta vid organisk sökning. Företag som bloggar 15 gånger i månaden får 5 gånger mer trafik än företag som inte bloggar.

10. Vårdar dina leads över tiden

Detaljerad information om dina leads hjälper dig att förstå vad som behövs för att göra dem till kunder. Inbound marketing är ett långsiktigt sätt att jobba.

Vill du veta mer om inbound-metodiken och hur du kan utveckla din kommunikation?

Kontakta Zooma!  

Louise Waern

Project Manager at Zooma since 2008 with a passion for online marketing and communication.
Find me on: