Ger ditt innehåll inte önskad effekt? 5 vanliga misstag du ska undvika

Inbound marketing bygger till stor del på att man genom sitt innehåll bygger trovärdighet inom det område eller bransch som man verkar. Detta är inte en helt lätt uppgift. När innehåll är publicerat leder det oftast inte omedelbart till succé, utan det brukar ta sin lilla tid. Om du har skapat och publicerat innehåll en längre tid däremot, utan att nå förväntad ROI, kan den sorgliga sanningen vara att det faktiskt aldrig kommer att ge den effekt som du vill. Så vad kan du då göra för att förbättra resultaten?

Read more

Tillhandahåller ditt företag effortless simplicity?

Om ditt företag bara kunde fokusera på en enda utmaning från och med i år, vilken skulle det vara? Jag skulle vilja hävda att den absolut viktigaste utmaningen för företag är att skapa ”effortless simplicity för mig”. Vad innebär det? Och varför?

Read more

7 tips för korrekturläsning av bloggposter

Kanske har du upplevt den där sköna känslan av lättnad när du har skrivit klart en artikel. All tid du lagt på research, att formulera varenda mening och att välja rätt bilder ligger nu bakom dig och du är äntligen klar! Men, vänta – ett viktigt steg återstår innan du kan publicera din post; korrläsningen!

Read more

Vet du hur man gör? Visa mig!

Kan du lista ut hur du lagar din trasiga gräsklippare själv? Eller kan du förbättra kundupplevelsen för dina egna kunder genom att hjälpa dem att använda dina produkter på bästa sätt? Svaret är YouTube och innehåll som användarna skapar själva. Häng med på historiens största knytkalas – och ta med dig något att dela!

Read more

Vad du bör fokusera på när du väljer nyckelord – och 3 verktyg att använda

Vi vill alla ha så bra kunskap och förståelse som möjligt om vår publik innan vi skriver för online. En viktig del i det arbetet är att sätta sig in i vilka ord våra personas använder och hur de uttrycker sig. Tyvärr kan det vara komplicerat att välja nyckelord när sökmotorerna ständigt ändrar sina rekommendationer. Här får du en sammanfattning av de senaste trenderna och de bästa verktygen just nu.

Read more

Så här gör du om ditt befintliga innehåll till bloggposter

Har du också svårt att komma på bra idéer till nya bloggposter? Eller saknas tid och resurser för att skapa nytt innehåll? Det behöver faktiskt inte vara så komplicerat. Här får du några tips på hur du kan hitta och återanvända befintligt innehåll för bloggposter.

Read more

En användarmanual kan vara idealiskt innehåll för inbound

Man har ju sett det förut… Kampanjen ska rullas ut. Annonserna sitter uppnålade överallt och de nya broschyrerna luktar fortfarande trycksvärta. Kreatörerna och fotograferna har slagit knut på sig själva för att få till en riktigt emotionell approach, så den här nya mojängen kommer man att vilja köpa med hjärtat! Men det finns faktiskt människor som inte tänker med hjärtat.

Read more

Vilket företag behandlar dig precis som du vill bli behandlad?

Ibland ställer jag frågor här. Rubriken på den här posten är en enkel fråga, men ändå är den så svår att svara på. Vissa säger Spotify, andra säger Amazon. Några säger Über. Och några säger den lokala modebutiken, kvarterskrogen eller frisören. Men de allra flesta kan inte svara alls.  

Read more

6 skäl att skippa nyhetsbreven och börja blogga i stället

Nyhetsbrevet har länge varit en central del i den digitala marknadsmixen. Men det finns bättre sätt att få ut ditt budskap till dina målgrupper. Ett är att blogga!

Read more

Hur visas dina online-resultat internt?

Om du vill övervaka ditt varumärkes online-närvaro och se vilka framsteg ni gör, finns det verktyg som gör verklig skillnad, hjälper dig i beslutsfattandet och får interna grupper att tala med varandra.

Read more

6 tips för dig som vill skapa en företagsblogg

Att köpa ett bloggverktyg är enkelt, men att regelbundet skapa och fylla på med bra innehåll är en större utmaning. Åtminstone för de flesta företag. Här får du 6 tips på vad som måste finnas på plats för att du ska lyckas med att regelbundet skapa bra blogginnehåll i din organisation. 

Read more

Digital immigrant eller digital native?

Just ordet ”digital” kan vara förvillande när man talar om hur svårt digital natives och digital immigrants har att förstå varandra. Det finns en djup generationsklyfta mellan de här båda grupperna och den beror på att de representerar två helt olika världsbilder.

Read more

10 skäl att börja med inbound marketing

Har du planerat att börja med inbound marketing? Om inte, får du här tio goda skäl att faktiskt börja.

Read more

Sluta att presentera dig och ditt företag!

Tro det eller ej, men det finns fortfarande många företag som börjar ett möte med att presentera sig själva med en företagspresentation! Har du nån aning om hur många gånger du som mottagare har varit med på en sån här typisk presentation? Och förstår du att vissa kunder inte ens skulle släppa in dig på möte om de inte redan visste vem du var?

Read more

Hur du får med dig hela organisationen på inbound-tåget

För ett tag sedan hade vi förmånen att träffa och få höra vad Marcus Sheridan har att säga. Marcus är grundaren och vd för The Sales Lion, och han är också hängiven inbound-förespråkare. Hans presentation handlade om hur man får med alla inblandade på inbound-tåget. Den här bloggposten bygger på både Marcus och mina egna tankar kring ämnet.

Read more