Så här gör du om ditt befintliga innehåll till bloggposter

Har du också svårt att komma på bra idéer till nya bloggposter? Eller saknas tid och resurser för att skapa nytt innehåll? Det behöver faktiskt inte vara så komplicerat. Här får du några tips på hur du kan hitta och återanvända befintligt innehåll för bloggposter.

Read more

En användarmanual kan vara idealiskt innehåll för inbound

Man har ju sett det förut… Kampanjen ska rullas ut. Annonserna sitter uppnålade överallt och de nya broschyrerna luktar fortfarande trycksvärta. Kreatörerna och fotograferna har slagit knut på sig själva för att få till en riktigt emotionell approach, så den här nya mojängen kommer man att vilja köpa med hjärtat! Men det finns faktiskt människor som inte tänker med hjärtat.

Read more

Vilket företag behandlar dig precis som du vill bli behandlad?

Ibland ställer jag frågor här. Rubriken på den här posten är en enkel fråga, men ändå är den så svår att svara på. Vissa säger Spotify, andra säger Amazon. Några säger Über. Och några säger den lokala modebutiken, kvarterskrogen eller frisören. Men de allra flesta kan inte svara alls.  

Read more

6 skäl att skippa nyhetsbreven och börja blogga i stället

Nyhetsbrevet har länge varit en central del i den digitala marknadsmixen. Men det finns bättre sätt att få ut ditt budskap till dina målgrupper. Ett är att blogga!

Read more

Hur visas dina online-resultat internt?

Om du vill övervaka ditt varumärkes online-närvaro och se vilka framsteg ni gör, finns det verktyg som gör verklig skillnad, hjälper dig i beslutsfattandet och får interna grupper att tala med varandra.

Read more

6 tips för dig som vill skapa en företagsblogg

Att köpa ett bloggverktyg är enkelt, men att regelbundet skapa och fylla på med bra innehåll är en större utmaning. Åtminstone för de flesta företag. Här får du 6 tips på vad som måste finnas på plats för att du ska lyckas med att regelbundet skapa bra blogginnehåll i din organisation. 

Read more

Digital immigrant eller digital native?

Just ordet ”digital” kan vara förvillande när man talar om hur svårt digital natives och digital immigrants har att förstå varandra. Det finns en djup generationsklyfta mellan de här båda grupperna och den beror på att de representerar två helt olika världsbilder.

Read more

10 skäl att börja med inbound marketing

Har du planerat att börja med inbound marketing? Om inte, får du här tio goda skäl att faktiskt börja.

Read more

Sluta att presentera dig och ditt företag!

Tro det eller ej, men det finns fortfarande många företag som börjar ett möte med att presentera sig själva med en företagspresentation! Har du nån aning om hur många gånger du som mottagare har varit med på en sån här typisk presentation? Och förstår du att vissa kunder inte ens skulle släppa in dig på möte om de inte redan visste vem du var?

Read more

Hur du får med dig hela organisationen på inbound-tåget

För ett tag sedan hade vi förmånen att träffa och få höra vad Marcus Sheridan har att säga. Marcus är grundaren och vd för The Sales Lion, och han är också hängiven inbound-förespråkare. Hans presentation handlade om hur man får med alla inblandade på inbound-tåget. Den här bloggposten bygger på både Marcus och mina egna tankar kring ämnet.

Read more

Därför misslyckas företag med inbound

Varför misslyckas vissa företag med inbound? Vilka är de vanligaste fallgroparna, och vad skall man vara på det klara med innan man startar sin inbound-resa?

Read more

Vad är Net Promoter Score (NPS)?

Net Promoter Score (NPS) är ett etablerat sätt att mäta lojaliteten för ett varumärke, produkter eller service. NPS används inom relationsmarknadsföring och är enkelt att räkna fram. I den här bloggposten får du en snabb inblick i hur det fungerar.

Read more

5 tips till marknadschefer som vill digitalisera

”Svenska marknadschefer är besvikna för att digitalt inte säljer”. Den här rubriken i Resumé fångade mitt intresse. Särskilt som jag själv har jobbat som marknadschef i många år. I den här artikeln delar jag med mig av mina tankar och insikter för framgångsrik digitalisering.

Read more

Hur man bygger ett team för inbound-marknadsföring


När man ska sätta ihop ett team för marknadsföring i dagens digitala värld är det några saker som är extra viktiga.
Här är en sammanfattning av det vi och våra kunder lärt oss under åren när det gäller att bygga en effektiv inboundorganisation.

Read more

Vad är inbound?

I en tid där de flesta företag blir mer och mer stressade av fler och fler ”buzzwords, är inbound ett av de ord de blir mest stressade av. Slår man upp ordet betyder det på svenska ”inkommande”. Men vad menar vi egentligen med inbound?

Read more