Vilket traditionellt företag har lyckats bäst med onlinifiering och digitalisering?

Du som följer vår blogg vet att jag då och då ställer frågor här. Titeln på det här blogginlägget är en enkel fråga men ändå är den så svår att besvara.

Med ett "traditionellt företag" syftar jag till ett B2B-företag som grundades före 1994. Ett fåtal brukar svara Apple. Andra säger bank. Några nämner resebyrår och vissa säger Amazon, som grundades 1994.

Read more

De fem mest lästa bloggposterna 2017

Hoppas att du fått en bra start på 2018! Här får du en sammanställning av de fem mest lästa bloggposterna på Inboundbloggen förra året. 

Read more

Vad är ett redaktionsråd och varför behöver du det för din företagsblogg?

Om ditt företag bloggar vet du säkert att det är viktigt att innehållet håller god kvalité och att artiklarna publiceras regelbundet. För att lyckas med det behöver dels din organsiation prioritera och stödja bloggen och du behöver naturligtvis även skribenter (inom eller utanför ditt företag).  Dessutom är det viktigt att ha en fungerande redaktion. Här får du lite information och tips om vad det innebär!

Read more

15 saker att se över innan du publicerar texter online

Att skapa innehåll för online är en bred uppgift, oavsett om du skriver ett blogginlägg eller en text till din site. Bara sökoptimeringsdelen är överväldigande för många skribenter. Men det finns många, ganska enkla, saker som du kan göra för att optimera dina texter. Här är 15 av dem.

Read more

Ger ditt innehåll inte önskad effekt? 5 vanliga misstag du ska undvika

Inbound marketing bygger till stor del på att man genom sitt innehåll bygger trovärdighet inom det område eller bransch som man verkar. Detta är inte en helt lätt uppgift. När innehåll är publicerat leder det oftast inte omedelbart till succé, utan det brukar ta sin lilla tid. Om du har skapat och publicerat innehåll en längre tid däremot, utan att nå förväntad ROI, kan den sorgliga sanningen vara att det faktiskt aldrig kommer att ge den effekt som du vill. Så vad kan du då göra för att förbättra resultaten?

Read more