Vad du bör fokusera på när du väljer nyckelord – och 3 verktyg att använda

Vi vill alla ha så bra kunskap och förståelse som möjligt om vår publik innan vi skriver för online. En viktig del i det arbetet är att sätta sig in i vilka ord våra personas använder och hur de uttrycker sig. Tyvärr kan det vara komplicerat att välja nyckelord när sökmotorerna ständigt ändrar sina rekommendationer. Här får du en sammanfattning av de senaste trenderna och de bästa verktygen just nu.

Read more

Så här gör du om ditt befintliga innehåll till bloggposter

Har du också svårt att komma på bra idéer till nya bloggposter? Eller saknas tid och resurser för att skapa nytt innehåll? Det behöver faktiskt inte vara så komplicerat. Här får du några tips på hur du kan hitta och återanvända befintligt innehåll för bloggposter.

Read more

6 skäl att skippa nyhetsbreven och börja blogga i stället

Nyhetsbrevet har länge varit en central del i den digitala marknadsmixen. Men det finns bättre sätt att få ut ditt budskap till dina målgrupper. Ett är att blogga!

Read more

6 tips för dig som vill skapa en företagsblogg

Att köpa ett bloggverktyg är enkelt, men att regelbundet skapa och fylla på med bra innehåll är en större utmaning. Åtminstone för de flesta företag. Här får du 6 tips på vad som måste finnas på plats för att du ska lyckas med att regelbundet skapa bra blogginnehåll i din organisation. 

Read more

10 skäl att börja med inbound marketing

Har du planerat att börja med inbound marketing? Om inte, får du här tio goda skäl att faktiskt börja.

Read more

Hur du får med dig hela organisationen på inbound-tåget

För ett tag sedan hade vi förmånen att träffa och få höra vad Marcus Sheridan har att säga. Marcus är grundaren och vd för The Sales Lion, och han är också hängiven inbound-förespråkare. Hans presentation handlade om hur man får med alla inblandade på inbound-tåget. Den här bloggposten bygger på både Marcus och mina egna tankar kring ämnet.

Read more

Hur man bygger ett team för inbound-marknadsföring


När man ska sätta ihop ett team för marknadsföring i dagens digitala värld är det några saker som är extra viktiga.
Här är en sammanfattning av det vi och våra kunder lärt oss under åren när det gäller att bygga en effektiv inboundorganisation.

Read more