Öppenhet, förtroende och inbound

Innan jag började som AD på Zooma gick jag på Hyper Island i Stockholm. Det är en skola som fokuserar mycket på gruppdynamik. En av de första sakerna vi fick lära oss var öppenhet- och förtroendespiralen. Det är ett enkelt men effektivt verktyg som kan användas i många sammanhang.

Read more

Hur kan jag återanvända vårt marknads- och säljmaterial?

Jag får ofta frågan från mina kunder: "Hur kan jag återanvända vårt marknads- och säljmaterial?", så jag bestämde mig för att skriva en kort artikel om det. Det kan ibland vara bättre att satsa på återanvändning i stället för att producera nytt material. Du kan nå en ny publik eller få en bättre effekt genom att återanvända det du redan har.

Read more

Därför ska du börja med inbound

Vi har pratat mycket om inbound genom åren. Förhoppningsvis är du själv, liksom så många andra, övertygad om fördelarna med inbound. Men du kanske behöver övertyga olika beslutsfattare i din organisation om varför man bör tänka och prioritera inbound? Därför har jag sammanfattat några av de viktigaste anledningarna till att komma igång. Varsågod!

Read more

Hur man får konkreta resultat från mässor

"Hur ska jag tänka när jag vill ställa ut på en mässa?" Jag får denna fråga ganska ofta från våra vänner. Nedan hittar du några råd om hur du kan tänka och agera för att få konkreta resultat när du ställer ut på en mässa.

Read more

Hur man genomför framgångsrika inbound-kampanjer

Riktade kampanjer är viktiga för att uppnå konkreta inbound-resultat. Samtidigt kämpar många marknadsförare med att planera, genomföra och utvärdera framgångsrika marknadsföringskampanjer. I den här artikeln får du en checklista som visar steg för steg hur du genomför en framgångsrik inbound-kampanj.

Read more

De fem mest lästa bloggposterna 2017

Hoppas att du fått en bra start på 2018! Här får du en sammanställning av de fem mest lästa bloggposterna på Inboundbloggen förra året. 

Read more