Är det disruptivt att ha nöjda kunder?

Det var 1995 som professor Clayton Christensen introducerade teorin om disruptive innovation. Ända sedan dess har termen används i många olika sammanhang, och idag har uttrycket blivit ett brett begrepp för att beskriva innovativa företag. Lusten att skapa disruptiva lösningar är stark bland entreprenörer som ständigt lanserar "det nya Uber för en industri". Men det är få som verkligen förstår teorins sanna innebörd.

Read more

Vad avskyr inköpare inom B2B mest av allt?

I en nyligen genomförd studie på omkring 250 inköpare från olika företag och industrier avslöjades vilka säljmetoder som är mest avskräckande inom B2B. Den som funderar ett tag kan nog lista ut några av dem, de är nämligen ganska uppenbara.

Read more

Tillhandahåller ditt företag effortless simplicity?

Om ditt företag bara kunde fokusera på en enda utmaning från och med i år, vilken skulle det vara? Jag skulle vilja hävda att den absolut viktigaste utmaningen för företag är att skapa ”effortless simplicity för mig”. Vad innebär det? Och varför?

Read more

Vilket företag behandlar dig precis som du vill bli behandlad?

Ibland ställer jag frågor här. Rubriken på den här posten är en enkel fråga, men ändå är den så svår att svara på. Vissa säger Spotify, andra säger Amazon. Några säger Über. Och några säger den lokala modebutiken, kvarterskrogen eller frisören. Men de allra flesta kan inte svara alls.  

Read more

6 skäl att skippa nyhetsbreven och börja blogga i stället

Nyhetsbrevet har länge varit en central del i den digitala marknadsmixen. Men det finns bättre sätt att få ut ditt budskap till dina målgrupper. Ett är att blogga!

Read more