Vad är ett redaktionsråd och varför behöver du det för din företagsblogg?

Om ditt företag bloggar vet du säkert att det är viktigt att innehållet håller god kvalité och att artiklarna publiceras regelbundet. För att lyckas med det behöver dels din organsiation prioritera och stödja bloggen och du behöver naturligtvis även skribenter (inom eller utanför ditt företag).  Dessutom är det viktigt att ha en fungerande redaktion. Här får du lite information och tips om vad det innebär!

Read more

Ger ditt innehåll inte önskad effekt? 5 vanliga misstag du ska undvika

Inbound marketing bygger till stor del på att man genom sitt innehåll bygger trovärdighet inom det område eller bransch som man verkar. Detta är inte en helt lätt uppgift. När innehåll är publicerat leder det oftast inte omedelbart till succé, utan det brukar ta sin lilla tid. Om du har skapat och publicerat innehåll en längre tid däremot, utan att nå förväntad ROI, kan den sorgliga sanningen vara att det faktiskt aldrig kommer att ge den effekt som du vill. Så vad kan du då göra för att förbättra resultaten?

Read more

7 tips för korrekturläsning av bloggposter

Kanske har du upplevt den där sköna känslan av lättnad när du har skrivit klart en artikel. All tid du lagt på research, att formulera varenda mening och att välja rätt bilder ligger nu bakom dig och du är äntligen klar! Men, vänta – ett viktigt steg återstår innan du kan publicera din post; korrläsningen!

Read more

Vet du hur man gör? Visa mig!

Kan du lista ut hur du lagar din trasiga gräsklippare själv? Eller kan du förbättra kundupplevelsen för dina egna kunder genom att hjälpa dem att använda dina produkter på bästa sätt? Svaret är YouTube och innehåll som användarna skapar själva. Häng med på historiens största knytkalas – och ta med dig något att dela!

Read more

Vad du bör fokusera på när du väljer nyckelord – och 3 verktyg att använda

Vi vill alla ha så bra kunskap och förståelse som möjligt om vår publik innan vi skriver för online. En viktig del i det arbetet är att sätta sig in i vilka ord våra personas använder och hur de uttrycker sig. Tyvärr kan det vara komplicerat att välja nyckelord när sökmotorerna ständigt ändrar sina rekommendationer. Här får du en sammanfattning av de senaste trenderna och de bästa verktygen just nu.

Read more