Kundlivscykelns stadier: Leads och prospects är riktiga människor!

Du har säkert hört termer som 'Leads', 'MQLs' och 'Opportunities'. I den här artikeln ska jag definiera och förtydliga vad företag behöver veta om de olika stegen i kundlivscykeln. Och jag har inkluderat en nedladdningsbar PDF, där jag definierar varje steg för dig.

Read more

Leadsgenerering: Så skapar du ett content offer på 30 minuter

Ett nedladdningsbart innehåll, s.k. content offer utgör kärnan i inbound. Men ändå fastnar många företag i att bara publicera artiklar. En anledning kan vara att man tycker att det går fortare att skriva en artikel än ett content offer. Artiklar är visserligen nyckeln till att generera trafik, men vi behöver också skapa content offer för att generera leads. Den här artikeln belyser vikten av content offers, och i slutet kan du ladda ner en guide om hur du skapar ett content offer på 30 minuter.

Read more

Hur startar man en företagsblogg?

Ofta får vi frågan från kunder om hur man startar en företagsblogg med användbart innehåll för deras publik. I den här artikeln förklarar jag hur vi guidar dem i processen och implementeringen av en sådan plats.

Read more

Vilka utmaningar har företag som producerar kunskapsinnehåll?

Man kan bara få olika resultat genom att förstå utmaningarna och sedan ändra det man gör.

Read more

Hur man genomför framgångsrika inbound-kampanjer

Riktade kampanjer är viktiga för att uppnå konkreta inbound-resultat. Samtidigt kämpar många marknadsförare med att planera, genomföra och utvärdera framgångsrika marknadsföringskampanjer. I den här artikeln får du en checklista som visar steg för steg hur du genomför en framgångsrik inbound-kampanj.

Read more