Är data som genereras via online av intresse för management?

Få skulle argumentera emot att beslutsfattande alltid bör grundas på fakta, kunskap och strukturerad data. Jag tror att ditt företags management måste börja prioritera att använda data som genereras via online i sitt beslutsfattande.

Read more

Vad är Net Promoter Score (NPS) - och hur använder man det?

NPS är en förkortning av Net Promoter Score. Det är ett etablerat mått för bedömning av lojalitet för ett företag, varumärke, produkter eller tjänster. NPS är lätt att beräkna och i den här artikeln får du en snabb inblick i hur det fungerar.

Read more

Vad du bör fokusera på när du väljer nyckelord – och 3 verktyg att använda

Vi vill alla ha så bra kunskap och förståelse som möjligt om vår publik innan vi skriver för online. En viktig del i det arbetet är att sätta sig in i vilka ord våra personas använder och hur de uttrycker sig. Tyvärr kan det vara komplicerat att välja nyckelord när sökmotorerna ständigt ändrar sina rekommendationer. Här får du en sammanfattning av de senaste trenderna och de bästa verktygen just nu.

Read more

Hur visas dina online-resultat internt?

Om du vill övervaka ditt varumärkes online-närvaro och se vilka framsteg ni gör, finns det verktyg som gör verklig skillnad, hjälper dig i beslutsfattandet och får interna grupper att tala med varandra.

Read more

Vad är Net Promoter Score (NPS)?

Net Promoter Score (NPS) är ett etablerat sätt att mäta lojaliteten för ett varumärke, produkter eller service. NPS används inom relationsmarknadsföring och är enkelt att räkna fram. I den här bloggposten får du en snabb inblick i hur det fungerar.

Read more

5 tips till marknadschefer som vill digitalisera

”Svenska marknadschefer är besvikna för att digitalt inte säljer”. Den här rubriken i Resumé fångade mitt intresse. Särskilt som jag själv har jobbat som marknadschef i många år. I den här artikeln delar jag med mig av mina tankar och insikter för framgångsrik digitalisering.

Read more