Kundlivscykelns stadier: Leads och prospects är riktiga människor!

Du har säkert hört termer som 'Leads', 'MQLs' och 'Opportunities'. I den här artikeln ska jag definiera och förtydliga vad företag behöver veta om de olika stegen i kundlivscykeln. Och jag har inkluderat en nedladdningsbar PDF, där jag definierar varje steg för dig.

Read more

Leadsgenerering: Så skapar du ett content offer på 30 minuter

Ett nedladdningsbart innehåll, s.k. content offer utgör kärnan i inbound. Men ändå fastnar många företag i att bara publicera artiklar. En anledning kan vara att man tycker att det går fortare att skriva en artikel än ett content offer. Artiklar är visserligen nyckeln till att generera trafik, men vi behöver också skapa content offer för att generera leads. Den här artikeln belyser vikten av content offers, och i slutet kan du ladda ner en guide om hur du skapar ett content offer på 30 minuter.

Read more

Varför personaliseras inte B2B-kommunikation online?

Effektiv personalisering är avgörande för att skapa bra relationer online. Egentligen är detta sunt förnuft, men inte helt lätt att åstadkomma. Det finns två rejäla utmaningar här.

Read more

Innehåll: Därför är det så svårt att vara relevant och engagerande

Vart går du för att få svar eller expertråd i en viktig fråga? Troligtvis googlar du, och du är inte ensam. Google svarar på över fyra miljarder sökfrågor varje dag. Men om innehållet inte är relevant eller engagerande är det osannolikt att det dyker upp på Google. Lär dig hur du skapar relevant och engagerande kunskapsinnehåll genom att ladda ner vår guide.

Read more

Hur startar man en företagsblogg?

Ofta får vi frågan från kunder om hur man startar en företagsblogg med användbart innehåll för deras publik. I den här artikeln förklarar jag hur vi guidar dem i processen och implementeringen av en sådan plats.

Read more

Vilka utmaningar har företag som producerar kunskapsinnehåll?

Man kan bara få olika resultat genom att förstå utmaningarna och sedan ändra det man gör.

Read more

Så lyckas du med löpande produktion av kvalitativt innehåll

Som innehållsproducent får jag ofta frågor om hur man ska tänka kring kvalitet och kvantitet när det kommer till innehåll. Kan man verkligen producera högkvalitativt innehåll varje vecka? Självklart, men det kräver en noggrann planering och en tydlig arbetsprocess.

Read more

Öppenhet, förtroende och inbound

Innan jag började som AD på Zooma gick jag på Hyper Island i Stockholm. Det är en skola som fokuserar mycket på gruppdynamik. En av de första sakerna vi fick lära oss var öppenhet- och förtroendespiralen. Det är ett enkelt men effektivt verktyg som kan användas i många sammanhang.

Read more

Hur kan jag återanvända vårt marknads- och säljmaterial?

Jag får ofta frågan från mina kunder: "Hur kan jag återanvända vårt marknads- och säljmaterial?", så jag bestämde mig för att skriva en kort artikel om det. Det kan ibland vara bättre att satsa på återanvändning i stället för att producera nytt material. Du kan nå en ny publik eller få en bättre effekt genom att återanvända det du redan har.

Read more

Därför ska du börja med inbound

Vi har pratat mycket om inbound genom åren. Förhoppningsvis är du själv, liksom så många andra, övertygad om fördelarna med inbound. Men du kanske behöver övertyga olika beslutsfattare i din organisation om varför man bör tänka och prioritera inbound? Därför har jag sammanfattat några av de viktigaste anledningarna till att komma igång. Varsågod!

Read more

Hur man får konkreta resultat från mässor

"Hur ska jag tänka när jag vill ställa ut på en mässa?" Jag får denna fråga ganska ofta från våra vänner. Nedan hittar du några råd om hur du kan tänka och agera för att få konkreta resultat när du ställer ut på en mässa.

Read more

Att skapa digitalt innehåll

För några dagar sedan frågade en av våra kunder mig hur jag tacklar att skapa digitalt innehåll. Nedan försöker jag sammanfatta diskussionen vi hade kring innehållsskapande.

Read more

Tips för att skapa personas

Hur skapar man personas? I den här artikeln delar jag med mig om hur du kan ta fram personas baserat på intervjuer och befintlig onlinedata. 

Read more

Vad vet Amazon?

Inget varumärke eller företag känner mig bättre än Amazon. Av alla varumärken och företag som jag någonsin varit kund hos är ingen annan ens nära att känna mig på samma sätt som Amazon. Så vad är det de vet?

Read more

LinkedIn: Är du aktiv eller är du bara närvarande?

Många tror fortfarande att LinkedIn bara är en CV-databas. Vissa företag har till och med överlämnat sin företagssida på LinkedIn till att drivas av HR-avdelningen. Det är ett misstag. Enligt min mening finns det några huvudsakliga affärsskäl för att använda LinkedIn, och dessa har inte så mycket med HR att göra.

Read more